Tuesday, April 14, 2009

My thougths V14April2009

Topic yg penting / menarik untuk hari ini,

1. Support for TPM. Baru2 ini komen TPM mengenai isu kurang sokongan dari org2 bukan Melayu (read esp chinese and indian voters), terhadap BN. Bangkangan & bantahan secara besar2an telah dilemparkan terhadap TPM terutamanya dari akhbar2 berbahasa cina dan pemimpin2 politik drpd MCA etc. Penulis berpendapat, pandangan TPM ini walaupun sedikit sinis, tertapi, memang terbukti faktanya. Pengundi2 non-malays (read Parlimen bkt gantang esp), telah memberikan undi kepada pembangkang (that is PAS), walaupun PAS bermati2an mengatakan perjuangan mereka adalah berunsurkan Islam! Itu yang tersurat! Yang tersiratnya, pengundi2 china di sana telah mengundikan PAS yg bule dikudakan oleh DAP. Kejatuhan kerajaan Perak di bawah Nizar, di bawah amatan pengundi2 china, adalah kejatuhan kerajaan china perak / DAP!! Mereka berasa defensive pabila, kerajaan DAP mereka berjaya dijatuhkan oleh BN. Itulah sebabnya DAP (read Kapal singh), meroyan tak puas hati kpd Nuar-berahim/PKR, kerana PKR telah terlebih dahulu menghalalkan amalan froggy (lompat-melompat). Itulah realitinya! Satu perkara lagi, apa jadik pada ahli2 MCA dan MIC di bkt gantang? takde ahli ke? Kesimpulan utk MCA/MIC >> silalah perkemaskan barisan, dan perbaiki prestasi anda yg amat lemah. Anda harus berubah??? kalo mahu jadi lawan, sila jgn jadi mcm gunting di bawah selimut!!!


2. Havoc with BN-Trengganu? Apa citer ni ek? Idris Jusoh tak dpt jadik menteri, nak try dpt balik MB trengganu ke? ataupun ada citer lain yg tak di ketahui..??

3. UMNO Subang: Megat Firdaus jadik setiausaha pemuda umno pusat? Di lantik KJ? iyer ke? kena reki2 citer nie.. kalo ada maklumbalas, akan disiarkan....

4. Pilihanraya 13!!!! Untukmu Selangor!

No comments:

Post a Comment